Opis

Program mTalent ADHD to zestaw scenariuszy zajęć, wskazówek, interaktywnych ćwiczeń i kart pracy wspomagający uczniów w dwóch grupach wiekowych (6+ i 11+) z objawami lub diagnozą zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.

 

Charakterystyka pełnej wersji programu:

  • materiał tak skonstruowany, by można było z niego korzystać regularnie w małych grupach (np. na zajęciach z zakresu rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych) lub doraźnie, według potrzeb, możliwości i planu pracy konkretnych terapeutów i uczniów;
  • kilkadziesiąt tematów i propozycji zadań sprawdzonych w pracy z dziećmi z diagnozą (lub objawami) ADHD;
  • podział materiałów na dwie grupy wiekowe;
  • materiały dotyczące pracy w zakresie zaburzeń uwagi, nadruchliwości i impulsywności, czyli trzech obszarów, w których pojawiają się objawy charakterystyczne dla ADHD;
  • propozycja uzupełniona o zestaw dodatkowych materiałów (np. drukowalne karty pracy, poradnik metodyczny, karty, dwie publikacje ze scenariuszami spotkań, zaprojektowane specjalnie do tego programu, autorskie pomoce dydaktyczne, np. „Gra o rozsądek” i „Aktywne pudełko”)
  • blisko 700 ekranów interaktywnych do wykorzystania w trakcie zajęć realizujących zaproponowane w publikacjach scenariusze lub jako ich uzupełnienie;, a także dodatkowe ekrany interaktywne zawierające propozycje ćwiczeń z obszarów i umiejętności najczęściej zaburzonych w przypadku dzieci z diagnozą ADHD (np. trening kontroli impulsywności, opóźnianie reakcji, przerzutność, elastyczność poznawcza, planowanie, fluencja słowna, pamięć robocza, rozwój moralny i inne);
  • jedyne na polskim rynku oprogramowanie do terapii wspomnianych wyżej obszarów działające na większości dostępnych urządzeń;
  • uznany i doświadczony zespół autorski, duet psychologów: Izabeli Banaszczyk i Joanny Chromik-Kovačs – autorek bestsellerowej książki „Jak pracować z dzieckiem z zespołem Aspergera w domu i szkole. Poradnik dla rodziców i nauczycieli” oraz „Jak pracować z dzieckiem z ADHD w domu i szkole. Poradnik dla rodziców i nauczycieli”,
  • metody, materiały, rozwiązania i propozycje zajęć, które przez 20 lat były walidowane w ramach działalności stowarzyszenia mającego na celu niesienie pomocy dzieciom z ADHD i prowadzącego pierwsze w Polsce grupy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży z nadpobudliwością – Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom z Nadpobudliwością Psychoruchową „Pomost”.

Zrzuty ekranowe